KİNEZYOLOJİK BANTLAMA

kinezyolojik bantlama

1970`li yıllarda Japon Dr. Kenzo Kase tarafından kullanılmaya başlanan kinesio bant tekniği birçok hastada alternatif (tamamlayıcı) tedavi yöntemi olarak başarıyla uygulanmıştır.

Eklem ağrılarının çoğunlukla eklemi çevreleyen kas ve çevre dokuların normal yapısını kaybetmesinden kaynaklandığını biliyoruz. Kaslarda çeşitli sebeplerden dolayı oluşan inflamasyon, şişkinlik veya spazm, cilt ile kas arasındaki boşluğun daralmasına sebep olmaktadır.

Boşluğun azalması özellikle lenfatik sıvı akışının azalmasına ve ağrı reseptörlerinin basınç altında kalması sonucu ağrıya sebep olmaktadır.

Bantlama metodu ile cilt dokusu yukarı doğru çekilerek cilt-kas arasındaki boşluk arttırılıp, lenfatık dolaşım rahatlatılarak ağrı reseptörlerinin uyarılması önlenir ve kaslardaki gerginlik ve hassasiyet giderilir, ağrısız hareket imkanı sağlanmış olur.

Böylece iyileşmeye destek verilmektedir.

Kinesiyolojik bantlama günümüzde her türlü spor sakatlıkları, bel, boyun, sırt ağrıları, ortopedik ve nörolojik hastalıklar, lenfödem, cerrahi öncesi ve sonrası, kas, tendon ve eklem hastalıklarında diğer tedavi yöntemleri ile birlikte, bazen de ayrı bir tedavi seçeneği olarak kullanılır.

Kinezyolojik bant uygulamaları bilimsel olarak;

👉🏻Kas, Fasya, Vasküler dolaşım ve Lenfatik sistemi etkileyerek;

✅Kas hareketini destekler,

✅Fonksiyonu geliştirir,

✅Cildin katmanları arasında boşluk oluşturur,

✅Kan ve Lenfatik dolaşımı destekler,

✅Ağrı ve Enflamasyonu Azaltır.